субота, 24. фебруар 2018.

Sastav Zašto



Mita car moj lepi pas 

Zašto

Zašto nismo srećni, zašto nismo zadovoljni drugima, sreću uzimamo kad je nemamo, zašto drugima zlo naneti kada ne moramo. Zašto činimo pogrešne korake? Zašto povređujemo osobe koje volimo? Zašto prvo ne razmislimo pre nego što napravimo glupost?                        Ja mnogo volim životinje, a posebno pse i konje. Mrzim ljude koji muče životinje bilo kakve vrste. Nijedan pas neće napasti bez razloga, znam to jer svaki dan prodjem pored milion pasa lutalica i nikada mi se nije desilo da me pas napao. Jadne životinje su ubijane zbog kaputa, torbi i  druge odeće, ljudi žele njihovu kožu i krzno, a one su nesposobne da se brane. Ne razumem kako neko može da izbaci psa ili macu na ulicu, znam da možda nema uslova da ga hrani ili zadrži, ali neka proba da ga nekome da, a ne da ga izbaci napolje na ulicu. I životinje imaju osećanja. One osećaju kad nam je teško i tu su da nas uteše svojom ljubavlju.  Psi su kao ljudi, negde sam čitala da su u psima duše ljudi. Pas može da se razboli kao i čovek od svih bolesti. Oni su jako mila i nežna stvorenja nije uzalud poslovica: "Pas je čovekov najbolji prijatelj".  Zašto takvi ljudi misle da su bolji od životinja? Obično ljudi koji muče ili ubijaju životinje nose odredjeni vid trauma, tipa nasilje u kući, razvedeni roditelji... Ljudi koji mrze životinje i opšte nešto mrze imaju neki psihički poremećaj. Nije mi uopšte jasan pojam "mržnje" prema životinjama iz nekih njima poznatih stavova. Nekoga je pas ujeo kao dete i taj se sada plaši svakog psa na ulici. Nekome je majka kao pedagošku metodu kada neće da jede govorila:"Odneće će te komsljin pas ako sve ne pojedeš", ili "Poješće te komšijin pas", pa taj sada mrzi i cigane i pse, a i one što mrze cigane i pse. Mnogo mi je drago kada pomognem nekoj lutalici, makar joj dala samo parče hleba. Koliko psi ob nas traže? Jako malo. Sve što im treba je malo ljubavi, malo ostatka hrane (koju biste i onako bacili, ako nemate psa) i malo mesta za spavanje. A koliko nam pružaju? Čuvaju nas, tu su kada smo usamljeni, kada smo tužni, prave na društvo i usrećuju nas. Ne udarajte pse, nego im posvetite malo pažnje i vremena, jer oni vama posvećuju ceo svoj život.


Нема коментара:

Постави коментар