субота, 22. новембар 2014.

Lenja pita

Pitam se, pitam zašto baš naziv lenja pita?
Mama mi je u šali rekla da je to zato što je kolač nastao od lenjih domaćica. Međutim surfovajući po internetu sam našla da je takav naziv dobila zbog razvlačenja minimalnog broja kora, tačnije dve kore, kao i to da je nastala po imenu devojke koja je pravila kolač i  zvala se Lena. Pa sada gledajući po tome ja bih joj pre dala ime Lenina pita, a ne lenja pita. Ali šta je tu je. Za mene će ova pita biti lepa i ukusna, i nimalo laka  za pripremu, verujte mi baš sam se namučila.
Uglavnom se sprema od jabuka, a može biti  sa višanjama, pa čak i od ananasa. Originalan recept  je od jabuka i tako ću je i ja danas spremati.

Potrebni sastojci:

Testo:

  • 250 grama putera (ili pola putera, pola masti)
  • 5 kašika šećera
  • 2 jaja
  • 1 žumance 
  • 2-3 kašike mleka
  • vanilin šećer
  • oko 500 grama brašna
  • pola kesice praška za pecivo.
Fil:
  • 1 kg jabuka
  • 1 kesica vanil šećera
  • 2 kašike šećera (ukoliko su jabuke kisele)
  • cimet po ukusu.
Priprema:
Puter penasto umutiti i postepeno dodavati jaja (jedno po jedno). Zatim dodati ostale sastojke i izjednačiti masu. Pleh (približnih dimenzija 35 x 22 cm) podmazati (masnoća + brašno), pa u njega staviti polovinu testa. Rastanjiti testo pa ga prvo premazati tankim slojem džema od kajsija, pa preko ređati izrendane, očišćene, pošećerene i začinjene jabuke. Na kraju staviti rastanjeni drugi deo testa. Tako pripremljenu pitu peći u zagrejanoj rerni na 200 stepeni dok ne porumeni. Prohlađenu pitu iseći na kocke i posuti šećerom u prahu.






Uvek kada spremam nešto sa jabukama dobijem  sveži sok od jabuka i sa zadovljstvom ga popijem. Tek se tada vidi šta je pravi sok od jabuka , pun je vitamina  i  prelepog ukusa. Mmmmmmmmmmm
Telekom Srbija: Krpica-podmetač

1 коментар: