понедељак, 10. јануар 2022.

Badnje veče i Božić...


Praznici me uvek raduju. Okupi se porodica, razmene se pokloni, okiti se jelka, kuća, okiti se grad. Ljudi opsedaju prodavnice birajući poklone i hranu. 

Badnji dan je dan uoči Božića. Naziv je dobio po Badnjaku koji se unosi u kuću, to uglavnom radi domaćin ili najstariji muškarac u kući. Badnjak je grana drveta, u gradskim uslovima grančica od hrasta, sa malo slame i žita, drena...i moja porodica je nabavila Badnjak i napravila tradicionalnu posnu večera.

Pravoslavni vernici proslavljaju hrišćanski praznik, Božić 7 januara. Proslavljam ga u krugu porodice uz

Božićni ručak. Česnica je obavezna sa simbolima. 

Božić je  najradosniji praznik koji okuplja porodicu i on  se vezuje za najlepše običaje i obrede. Božić se praznuje kao uspomena na dan rođenja Isusa Hrista. 
Na Božić domaćica rano ujutru mesi hleb tzv. česnicu. To čini i moja majka. Napravila je ukusnu česnicu sa novčićem, koji simbolizuje sreću, sa grančicom drena za zdravlje i još nekim simbolima. 
Na Božićnoj trpezi je bilo puno raznovrsne hrane. Ja sam ove godine izvukla zdravlje. 










Нема коментара:

Постави коментар